Thursday, March 27, 2008

纪念:阿公

“阿公...走了。”

听到了我妈给我的这个消息,我整个人愣住了。

去年七月我回家时, 阿公对我说的话, 我还记得清清楚楚。

“阿凡,你回来了”, 阿公躺在床上, 有气没力地说。 “嗯。”, 我应了一句。“美国冷不冷啊?”。“有点冷,不过习惯了。”。

简单的几句话,让我感到非常温馨。 我们又聊了几句。

“阿公... 看不到你结婚了。”,阿公突然道。 听到这里,我整颗心都沉了。 这一句话充满了阿公无限的辛酸与无奈。 我忍住泪水, 道 “不会的,阿公你会好起来的。”

今年农历新年,我打电话对阿公说, 我五月会回来看他。 没想到, 那是我最后一次对阿公说话。

要是时光能够倒流, 我在新年一定回家...

心里悔不当初,
梦里思量百度...

小时候住医院时, 阿公总是陪在我身边。 现在, 就让我送阿公一程。

阿公, 安心上路吧。

2 Comments:

Blogger Christine Tan said...

朋友,珍重。记得,爱是永不止息。相信你的阿公一定为你的孝心感到安慰。

6:30 PM  
Anonymous Anonymous said...

We don't know each other but i saw your blog through a friend's blog. My grandfather also passed away in April. He had 9 children and many grandchildren but none of us was with him when he left; only after the doctor noticed us that we came. Often when i think about him, i cried because of that. I wish i had a chance to tell him "goodbye". The last time I saw him was when he was in the hospital, intubated and totally sedated. I hope that when it's my time to go, i would at least have a chance to hold the hand of the loved one and say that final word. Anyway, i hope that both of our grandpa are much happier now, probably waiting to be reincarnated.

12:32 PM  

Post a Comment

<< Home